איך לבחור את האבחון המתאים?

 

קשיים סוג האבחון הערות
  • איחור או קושי בהתפתחות המוטורית הגסה והעדינה.
  • קשיי כתיבה, ציור.
  • קשיים בהתמצאות מרחבית והתארגנות.
ריפוי בעיסוק  (מרפאה בעיסוק) מתאים לגיל הרך, בית ספר יסודי.
  • קושי ברכישה והתפתחות שפה.
  • קשיי שליפה ושטף בשפה הדבורה.
  • קושי ברכישת קריאה וכתיבה.
אבחון שפתי  (קלינאית תקשורת)
  • חוסר שקט מוטורי ואימפולסיביות.
  • קושי בריכוז, מיקוד, ארגון וקשב.
  • הסחות דעת, קושי בהתמדה, קושי לסיים עבודות.
אבחון נוירולוגי/ פסיכיאטרי  (נירולוג או פסיכיאטר) כל הגילאים, כולל גיל תיכון.
  • קושי ברכישת מיומנויות קריאה, כתיבה והבנת הנקרא.
  • שגיאות כתיב רבות.
  • פער משמעותי בין הבעה בכתב לבין הבעה בעל פה.
  • קשיים בחשבון ובמתמטיקה.
  • קושי ברכישת שפות נוספות.
  • הערכה עצמית נמוכה וקושי בתחום חברתי.

ניתן למצוא פרוט נוסף באתר.

אבחון דידקטי  (מאבחנת דידקטית) בית ספר יסודי ועד התיכון.  במידת הצורך המלצה על התאמות ברמה 2: הארכת זמן, הקראה, שעתוק, הכתבה  לבוחן, התעלמות משגיאות, קלטת באנגלית, דף נוסחאות מורחב במתמטיקה ועוד.
  • סימני שאלה לגבי יכולות והתחום הרגשי.
אבחון פסיכולוגי  (פסיכולוג) כל הגילאים.
  • קושי משולב הן לימודי והן התנהגותי/רגשי.
אבחון משולב – פסיכו דידקטי.  (מאבחנת דידקטית ופסיכולוגית חינוכית) במידה ויש צורך בהמלצות להתאמות ברמה 3: מבחנים בעל-פה או מבחנים מותאמים.

 

 

 

 

 


כל הזכויות שמורות לרותי ספיר, מכון ספיר 2011

האתר הוקם על ידי אולגה צ'ונטונוב